28.04. Grattis: Ture | Respons
Matteus församling

Pyssel och skoj: Påskprogram i huvudstadsregionens församlingar påsken 2024

11.03.2024, 09:18 /  uppdaterad 21.03.2024, 10:25
Gläd dig över påskens pyssel och barnprogram i församlingarna

Palmsöndag i Matteuskyrkan 24.3.2024

Kl. 10 Familjemässa på palmsöndagen i Matteuskyrkan. Popkören och Barnkören deltar i mässan.

Kl. 11 Kyrklunch och påskpyssel + äggjakt. Lunch: 5€/person, max 20€/familj till förmån för insamlingen Gemensamt Ansvar.

Du kan också delta enbart i påskpysslet. Det kostar ingenting att delta, ingen förhandsanmälan. Adress: Åbohusvägen 3.

Oksa, jossa höyheniä valkoisella taustalla, vieressä sakset

Påskbasar i Grani köpcentrum

Grankulla svenska Kyrkosyförening säljer bakverk (sött och salt) och har lotteri, onsdag 27.3 Kl. 11-13.

Coolkids på påskdagen i Petruskyrkan

CoolKids i Petryskyrkan i samband med Puls-gudstjänsten på påskdagen 31.3 kl. 15:30. Barnens egen undervisning och pyssel under gudstjänsterna. Adress: Skogsbäcksvägen 15.

Äggjakt och lunch på annandag i Johanneskyrkan

Mässa med små och stora på annandag påsk kl. 12 i Johanneskyrkan. Söndagsskola, lätt lunch i kryptan efter mässan + äggjakt!

Måndag 1.4. kl. 12, Högbergsgatan 12.

Påskstig runt Esbo domkyrka

Små och stora kan på egen hand vandra Påskstigen på kyrkbacken vid Esbo domkyrka, öppen dagligen 16.3–6.4.2024.

Körglädje i påskdagens festmässor sön 31.3.2024

Kl. 10 Påskdagens mässa i Matteuskyrkan. Kyrkokören medverkar.

Kl. 10 Påskdagens högmässa i Munksnäs kyrka, Petrus vokalensamble medverkar. Söndagsskola för barnen. Kyrkkaffe.

Kl. 12 Påskdagsmässa i Johanneskyrkan: På påskdagen deltar tre av församlingens körer i påskdagens stora festmässa i Johanneskyrkan: S:t Jacobskören och Roströsten samt Tomas vokalensemble. Välkommen med och sjunga ut påskens glädje tillsammans med oss! Söndag 31.3.2024 kl. 12, Johanneskyrkan, Högbergsgatan 12.

kl. 12 Påskdagens högmässa i Åggelby gamla kyrka, Petrus vokalensamble medverkar. Kyrkkaffe.

Kl. 12 Festmässa i Grankulla kyrka. Graziakören medverkar. Festkaffe i övre salen.

Kl. 12:15 Påskmässa för hela familjen i Esbo domkyrka. Körerna EsVoces, Novena och Kråksången. Små och stora kan på egen hand vandra Påskstigen på kyrkbacken vid Esbo domkyrka, öppen dagligen 16.3–6.4.

Kl. 15.30 Puls-gudstjänst i Petruskyrkan. Barnkyrka och CoolKids för barnen. Kyrkkaffe.‍

Vad gör man egentligen på påsken?

Felicia, Sarah, Mio och Julia håller på och påskpyntar utanför Borgå domkyrka. Mitt i allt träffar de biskop Bo-Göran som söker sin bortsprungna hund Doris, och får tillfälle att prata om påskägg, påskgräs och påskhäxor.

Medverkande: Felicia Eklund, Sarah Isaksson, Mio Lehtonen och Julia Nieminen och biskop Bo-Göran Åstrand.