29.04. Grattis: Henning | Respons

Gemensamt församlingsarbete

15.04.2024, 12:08
Bildkollage med Helsingforsmotiv

Vad roligt att du hittat hit! Välkommen!

Vi alla går igenom olika känslor och situationer i livet. Det kan vara så att du just nu går igenom en svår period – eller så lever du ditt livs bästa tid.

Kom ihåg att du inte är ensam. Gud ser dig var du än är och han bryr sig om dig, precis sådan som du är. Du räcker till och behöver inte vara någon annan än just precis dig själv.

I kyrkan hittar du både stillhet och utrymme för det heliga men också stöd och hjälp när du känner dig vilsen. Välkommen ännu en gång!

Foto av en mamma som lyfter sitt barn mot himlen.

Vad behöver du?

I Helsingfors har vi tre svenskspråkiga församlingar. Via din hemförsamlings kansli kan du boka dop, vigsel och begravning.

Församlingarnas diakoniarbetare kan stöda dig med olika former av rådgivning.

Också skriftskolan och ungdomsarbetet, lägerverksamheten och grupper för barn, församlingarnas körer och mycket mer hittar du via din hemförsamling:

T‍illsammans erbjuder församlingarna också bl.a. följande tjänster:

Kollage med texter och bilder

Kika in i församlingen via sociala medier

Du hittar alla svenska församlingar både på Facebook och Instagram @joahnnesforsamling, @matteusforsamling och @petrusforsamling

Församlingarnas ungdomsteam har egna konton @johannesungdom, @matteusungdom och @petrusyouth

Du hittar oss också under vårt gemensamma konto @kyrkanihelsingfors